Împărțirea comisiilor de nominalizare și distribuirea aleatorie a materialelor înscrise

Odată închisă etapa de înscrieri, am avut câte ceva de lucru pentru a trece către perioada nominalizărilor.

Anul acesta, în premieră membrii comisiei de nominalizare au fost împărțiți în două echipe egale, atât pe foto, cât și pe video. Pentru că ne așteptam la un număr record de materiale înscrise (lucru care s-a și întâmplat!), acesta a fost singura soluție pentru optimizarea fluxului de nominalizare și evitarea unui ritm drăcesc de lucru. 🙂

Cum am împărțit comisiiile?

Majoritatea membrilor din echipele de nominalizare ne-au ajutat și în trecut la diverse competiții desfășurate de noi (Concursul Anual, Selecția Editorilor). Pentru aceștia, în funcție de aprobările și notele date în trecut, am putut calcula un coeficient de exigență, ca medie a calificativelor oferite all-time.

Bazat pe clasamentul coeficientului de exigență, am putut să împărțim membrii în 2 echipe astfel: locurile 1, 3, 5, 7, etc de la cei mai exigenți la cei mai indulgenți au fost repartizați în prima echipă de nominalizare. Cei cu locurile 2, 4, 6, 8, etc au fost repartizați în cea de-a doua.

Membrii noi din comisie, despre care nu am avut date statistice din trecut au fost repartizați aleatoriu într-una dintre cele două echipe. Astfel, avem în final 2 echipe a câte 12 membri fiecare pe foto și respectiv a câte 11 membri fiecare pe video, în principiu aproximativ egale ca exigență a notării.

Niciunul dintre membri nu cunoaște componența echipelor.

Cum am distribuit fotografiile/videoclipurile pe echipe?

După ce s-a încheiat perioada înscrierilor, pentru fiecare categorie în parte, am amestecat ordinea materialelor aprobate în competiție. Fiecare material a primit astfel un nou număr de ordine pentru fiecare categorie în parte.

 

Mai apoi, am împărțit materialele înscrise în felul următor pentru fiecare categorie în parte:

  • materialul cu nr 1 a fost repartizat echipei nr 1
  • materialul cu nr 2 a fost repartizat echipei nr 2
  • materialul cu nr 3 a fost repartizat echipei nr 1
  • materialul cu nr 4 a fost repartizat echipei nr 2, etc..

După ce am realizat această împărțire a trebuit să ținem cont și de faptul că membrii echipei de nominalizare care s-au înscris în concurs nu pot avea posibilitatea de a-și nota propriile materiale, dar și că acestea trebuie notate de echipa din care NU fac parte.

Așadar, am identificat materialele propuse de membrii echipelor de nominalizare care s-au înscris la concurs, iar acolo unde acestea fuseseră asociate echipelor din care autorii făceau parte au fost reasociate automat pentru vot către cealaltă echipă.

Concursul anual de fotografie și videografie de nuntă din România