Selecția Editorilor își propune să adune laolaltă cele mai bune fotografii și videoclipuri de nuntă, selectate în timpul anului de către editorii parteneri. Proiectul a fost demarat încă din 2017, iar în prezent se află în plină desfășurare cel de-al doilea sezon.
Regulamentul concursului și echipa de editori pot fi vazute aici pe foto și aici pe video.
În continuare, îți răspundem la cele mai frecvente întrebări legate de Selecția Editorilor și vorbim despre ideile preconcepute pe care le-ai putea avea.
Lectură plăcută! 🙂
1. Cât timp necesită înscrierea săptămânală la “Selecția Editorilor”?
Sistemul de înscriere este unul foarte simplu, având următoarele facilități:
- Propunerile de materiale se realizează online într-o platformă modernă, dedicată. Printr-un simplu click poți propune fotografii/videoclipuri din portofoliul tău sau poți încărca altele noi. Nu este necesar să trimiți arhive pe email despre care nu știi sigur dacă vor ajunge la destinatar;
- Dacă te răzgândești asupra materialelor propuse, le poți schimba din platforma de înscrieri în decursul aceleiași săptămâni. Nu este necesar să ne trimiți un email și să pierzi timp explicând modificările;
- În multe dintre cazurile în care unul dintre materialele înscrise de tine nu corespunde regulilor concursului, primești un email în care ești notificat de acest lucru, pentru a avea posibilitatea să-l înlocuiești în timp util;
- Tot în pagina de înscrieri ai posibilitatea de a urmări stadiul materialelor propuse. Poți vedea toate materialele pe care le-ai înscris în competiție și data la care au fost adăugate pentru a știi cu exactitate ce fotografii/videoclipuri noi să propui în viitor.
2. Trebuie să ai cont Premium ca materialele tale să fie declarate câștigătoare?
Nu. Acest concurs este deschis tuturor membrilor catalogului. Membrii cu cont Premium pot propune totuși mai multe materiale în cadrul acestei competiții (3 fotografii pe săptămână și 1 videoclip pe săptămână, față de 1 fotografie pe săptămână și 1 videoclip la două săptămâni pentru membrii cu cont gratuit).
Faptul că o mare parte dintre participanții la concurs sunt membri Premium este o alegere a acestora care confirmă avantajele acestui tip de cont. Despre toate beneficiile contului, poți afla mai multe aici.
3. Am propus materiale de mai multe ori și totuși nu am primit nicio selecție.
Cheia succesului este perseverența (să propui materiale constant, aproape în fiecare săptămână), continua îmbunătățire a tehnicii, a cunoștințelor și dezvoltarea stilului personal. Cu siguranță va veni acel moment în care toată munca depusă se va întoarce sub forma succesului, în diferite forme în care acesta se măsoară, inclusiv, de ce nu, în aprecieri unanime din partea comunității.
Fotografii participanți mai beneficiază de un bonus. O parte dintre fotografiile înscrise la “Selecția Editorilor” sunt promovate în cadrul revistei WedMe – revista noastră online dedicată mireselor. Vezi aici seria de articole “Top fotografii”.
4. Materialele mele au câștigat premii în alte cataloage internaționale, însă nu au primit nicio distincție în catalogul vostru.
Fiecare catalog sau organizator de astfel de concursuri are propriul regulament, criterii de selecție și mai ales propria echipă de jurați.
Pe fotografi-cameramani.ro, toate acestea sunt publice și prezentate transparent. Nu există nicio garanție a faptului că dacă un material a fost apreciat de un anumit juriu, atunci acel material va fi apreciat de orice juriu. Notele sunt acordate în funcție de stilul și criteriile estetice ale fiecărui editor/jurat.
De aceea, unul dintre principiile noastre este că atunci când încerci să notezi un material artistic într-un domeniu atât de subiectiv, este bine ca nota să fie dată pe baza cât mai multor păreri avizate, obținând astfel o notă cât mai obiectivă. Este încă un argument pentru a mări constant numărul de editori din echipă.
5. Membrii comisiei de editori pot participa la concursul “Selecția Editorilor” și pot câștiga distincții?
Da. Scopul proiectului “Selecția Editorilor” este acela de a găsi și promova cele mai bune fotografii și videoclipuri, indiferent de autor.
Cei ce fac parte din echipa de editori pot participa la concurs, însă sistemul de vot nu le permite în mod automat notarea propriilor materiale înscrise. În plus, aceștia nu pot nota materialele înscrise de membrii din același județ și nu pot vedea cine sunt autorii materialelor propuse.
6. Cum se explică faptul că mulți dintre membrii echipei au distincții “Selecția Editorilor”?
În fiecare an invităm membri noi în echipa de editori, în concordanță cu creșterea acestui concurs. În 2018, am mărit echipa de editori cu aproximativ 50%.
Unul dintre criteriile pe baza cărora membri noi au fost invitați să facă parte din comisie este în special numărul mare de distincții deja obținute la concursurile organizate anterior de către Fotografi-cameramani.ro.
Așadar, faptul că cei din echipa de editori au mai multe astfel de distincții este motivul pentru care au fost invitați să facă parte din proiect și nu rezultatul implicării lor.
Ne dorim ca această echipă să crească în continuare și vom continua să o extindem cu noi membri, bazându-ne în continuare pe criterii de calitate și experiență.
7. Ajung toate materialele propuse la echipa de editori sau există o preselecție?
Nu toate materialele propuse ajung la comisia de editori. Eliminăm din start materialele care nu respectă regulamentul sau care sunt sub un minim standard de calitate pe care dorim să îl promovăm (aproximativ 3% din materialele propuse).
De asemenea, nu toți membrii echipei de editori văd toate materialele propuse, existând restricții asupra propriilor materiale și asupra celor propuse de autori din același județ cu editorul respectiv (mai multe detalii în răspunsul de la întrebarea 5).
8. De ce diferă numărul de materiale declarate câștigătoare de la o săptămână la alta?
Sistemul de notare se desfășoară în așa fel încât în urma calificativelor primite de la echipa de editori se realizează o medie pentru fotografiile/videoclipurile propuse în aceeași săptămână. Materialele ce depășesc o anumita medie de referință primesc distincția “Selecția Editorilor”.
Un alt avantaj al acestui tip de sistem de promovat materialele câștigătoare este dat de faptul că nu există o concurență directă între materialele propuse și ne asigurăm în acest fel că premiem cât mai multe fotografii/videoclipuri de excepție.
9. De ce durează câteva săptămâni pentru a afla dacă un material a fost sau nu selectat?
Notarea materialelor este realizata de echipa de editori și nu de un soft robotizat. 🙂
De aceea, am ales să acordăm o perioadă de notare mai mare tocmai pentru a încerca să adunăm întotdeauna votul tuturor membrilor din comisie.
În plus, după cum se știe: graba strică treaba, iar mai multe voturi acordate materialelor înscrise înseamnă o notă cat mai obiectivă.
10. Câți fotografi și videografi unici au materiale selectate în cadrul acestei competiții?
La sfârşitul sezonului 2018 totalizăm:
Pe foto: 151 câștigători diferiți față de 106 în tot anul trecut;
Pe video: 81 câștigători diferiti față de 54 în tot anul trecut.
Având în vedere aceste date statistice suntem convinși că până la finalul acestui an vom avea mult mai mulți fotografi și videografi premiați decât la ediția anterioară. 🙂
11. Nu-mi plac unele materiale selectate. Nu cred că merită Selecția Editorilor!
Selecția Editorilor este un concurs foarte permisiv din punct de vedere al tematicii materialelor și al stilului. Sunt selectate deopotriva atât fotografii alb negru, cât și color, instantanee incredibile, dar și portrete, fotografii statice, compoziții originale sau clasice.
Criteriul unic este media notelor acordate de cât mai multe păreri avizate, obținând astfel o diversitate interesantă de fotografii și videoclipuri.
Ne bucurăm de faptul că există această varietate, deoarece viitoarele mirese își pot face o imagine de ansamblu mai clară asupra acestui domeniu, urmând să aleagă fotograful și videograful în funcție de stilul care le place cel mai mult.
12. Și totuși, de ce să particip la “Selecția Editorilor”?
Membrii catalogului care participă la Selecția Editorilor se bucură de o serie de avantaje, dintre care enumeram:
- Concursurile de fotografie te ajută să-ți dezvolți viziunea, să te dezvolți profesional și să ieși din cercul de confort în condițiile în care materialele propuse îți sunt analizate constant de profesioniști;
- Promovare intensivă a materialelor premiate în catalog, pe social media și prin parteneri către viitoarele mirese;
- O parte din fotografiile propuse pot fi promovate și în revista online dedicată mireselor – WedMe;
- Pentru toate materialele premiate sunt oferite distincții speciale, care stabilesc ordinea de afișare în catalog și care reprezintă un important criteriu de diferențiere atunci când un client își alege furnizorul.
13. Am câteva idei, sugestii de dezvoltare sau chiar critici. Cu cine pot discuta?
Suntem super deschiși la feedback, la idei și sugestii de dezvoltare a proiectului, dar și la critici constructive.
Proiectul Fotografi-Cameramani s-a dezvoltat în timp prin feedback-ul oferit de membrii catalogului. Părerile voastre sunt foarte importante pentru noi și sunt dezbătute cu maximă seriozitate în ședințele noastre.
Dacă aveți vreo dificultate, nelămurire, idee sau critică nu ezitați să ne contactați. Cu siguranță propunerea voastră se va tranforma într-un subiect pentru ședințele noastre zilnice. 🙂
Email: office@fotografi-cameramani.ro
Telefon: 0775 572 491
Facebook: https://www.facebook.com/FotografiCameramani.ro/